وبـلاگ تـعـاونـی مسکـن اعضـا و کارکنـان کانـون هموفیـلی ایـران
رييس هيات مديره يك تعاوني مسكن:
اگر خواهان صاحب‌خانه شدن مردم هستيد بر اساس توان درآمدي آنها برنامه‌ريزي كنيد

اگر به عنوان يك تعاوني مسكن پذيرفته شده‌ايم وزارت مسكن بايد با ماهيت تعاوني با ما برخورد كند اما متاسفانه از زمان شروع طرح تا كنون تنها به يك بنگاه جمع آوري پول مبدل و تمام اختياراتمان سلب شده است!

احمد قويدل ـ رييس هيات مديره تعاوني مسكن كاركنان كانون هموفيلي ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با انتقاد از روند اجراي طرح مسكن مهر از مشكلات پيش آمده براي اعضاي تعاوني‌ سخن گفت و اظهار كرد: كانون هموفيلي ايران با اين تفكر كه بتواند از فرصت پيش آمده در طرح مسكن مهر براي حل مشكل مسكن بيماران هموفيلي استفاده كند درصدد استقبال از طرح برآمد و در سال 86 پس از تشكيل تعاوني و ثبت نام متقاضيان و ابلاغ شرايط خاص اختصاص زمين‌هاي 99 ساله متوجه شديم كه طرح شامل افرادي است كه درآمد حقوقي‌شان زير400 هزار تومان است.

وي ادامه داد: در ابتدا مجوز تعاوني‌ با 500 نفر از سيستم تعاوني اخذ شد و بعدها اين رقم تا سقف700 نفر افزايش يافت و به دليل موج اميدواري اجتماعي كه در رابطه با مسكن مهر ايجاد شده بود استقبال گسترش يافت.

قويدل اضافه كرد: در مسير تعاوني از امتيازات ويژه‌اي برخوردار شديم و با توجه به موقعيت بيماران هموفيلي و مشكلات خوني و جسمي كه موانع ازدواج بود، اين موافقت از سوي وزير مسكن صورت گرفت كه به مجردان تعاوني هم زمين واگذار شود.

رييس هيات مديره تعاوني مسكن كانون هموفيلي ايران ادامه داد: پس از طي مراحل اوليه و اداري با موضوع ديگري مواجه شديم از جمله اينكه افرادي كه تحت پوشش كميته و بهزيستي قرار داشتند از پرداخت هزينه آماده سازي معاف هستند. اين در حالي بود كه اعضا يك ميليون تومان آماده سازي را به حساب مشتركي كه قبلا معرفي شده بود واريز كرده بودند.

وي متذكر شد: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع نسبت به استرداد هزينه پرداختي اقدام كرديم اما متاسفانه تاكنون موفق به دريافت وجوه خود نشده‌ايم.

رييس هيات مديره تعاون مسكن كانون هموفيلي ايران در ادامه تعداد اعضاي تعاوني را 670 نفر ذكر و اظهار كرد: از اين تعداد 430 نفر را به سازمان مسكن و شهرسازي معرفي كرده‌ايم كه به 297 نفر در شهر جديد هشتگرد زمين تحويل داده شده است.

وي افزود: تاكنون 20 نفر از طرح انصراف داده‌اند و باقي‌ اعضاء كه انصراف نداده‌اند به دليل ممانعت ما بوده است و آن‌ها را دلگرم به ماندن در طرح كرده‌ايم در صورتي كه افق مسكن مهر را براي بيماران هموفيلي عضو تعاوني روشن و اميدوار كننده نمي بينيم.

قويدل افزود: زميني كه به بيماران هموفيلي داده‌اند در انتهايي ترين نقطه شهرك جديد هشتگرد فاز 7 است در حالي كه موقعيت جسماني بيماران هموفيلي به گونه‌اي نيست كه بتوانند اين مسير را با سراشيبي زمين طي كنند.

رييس هيات مديره تعاوني مسكن كانون هموفيلي ايران پاسخگويي مسئولان طرح مسكن مهر به سوالات و ابهامات ايجاد شده را خواستار شد و گفت: از روزي كه طرح آغاز شده به اين پرسش كه اعضا به طور مشخص چه قدر بايد بپردازند و چشم‌انداز پايان طرح چه زماني است؟ پاسخ داده نشده است.

وي تشكيل شركت‌هاي خدمات پشتيباني را از ديگر موضوعات مورد انتقاد خود دانست و گفت: اين شركت‌ها كه به يك‌باره چون قارچ از زمين روييده‌اند، هيچ ارتباطي با تعاوني‌ها ندارند و تنها براي اين به وجود آمده‌اند كه تعاوني‌هاي مسكن ضمن تنفيذ اختيار به آن‌ها، پول‌هاي جمع آوري شده اعضا و مردم را به آنها بدهند! سوال اصلي ما اين است كه شركت‌هاي مذكور با چه مجوز قانوني تشكيل شده‌اند؟ يك ماه است كه با وزارت مسكن مكاتبه كرديم كه صلاحيت شركت‌هاي مذكور را رسما اعلام كند اما تاكنون پاسخي داده نشده و اين مساله مورد اعتراض جدي ماست!

او تصريح كرد: اگر مسوولان خواهان صاحب خانه شدن مردم هستند بايد براساس توان درآمدي آن‌ها برنامه‌ريزي كنند.