وبـلاگ تـعـاونـی مسکـن اعضـا و کارکنـان کانـون هموفیـلی ایـران
اطلاعیه
اطلاعیه

احتراما به استحضار کلیه اعضاء محترم تعاونی مسکن اعضاء و کارکنان کانون هموفیلی ایران می رساند بدلیل مراجعات مکرر حضوری و نیز سوالات تلفنی عزیزان در مورد تسهیلات مقرر به منظور ساخت مسکن، اطلاعات فوق برای شفاف سازی و آگاهی اعضاء محترم بدین صورت اعلام می گردد.

1-) وزارت مسکن و شهرسازی به منظور اعطای تسهیلات مقرر گردیده به تعاونی های مسکن در قالب ساخت مسکن به صورت واگذاری زمین 99 ساله، بانک های مسکن، ملی، تجارت، رفاه و صادرات را به عنوان بانک های عامل در این طرح برگزیده و در این رابطه با این بانک ها تفاهم نامه ای را به امضاء رسانیده است. در طرح مزبور در ابتدا و به منظور آماده سازی زمین بابت هر یک از اعضاء تعاونی ها که از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان به مدیریت عمران شهر مربوطه طی لیست ارسالی معرفی گردیده است و این اعضاء آورده خود بابت آماده سازی زمین به مبلغ یک میلیون تومان را (که شامل تسطیح زمین و مشخص نمودن خیابان، کوچه، جداول، اشتراکات آب، برق، گاز و تلفن می شود) پرداخت نموده اند، مبلغ یک و نیم میلیون تومان پرداخت نموده و این مبالغ مستقیما به حساب پیمانکار مربوطه که وظیفه آماده سازی را بر عهده دارد واریز می گردد. لازم به ذکر است که اقساط این وام در پایان پروژه به همراه اقساط وام تعلق گرفته به اعضاء بابت مراحل مختلف ساخت (فونداسیون، سفت کاری، نازک کاری) بصورت یکجا دریافت خواهد گردید.

لازم به توضیح است که اقساط تسهیلات مزبور دارای 12 درصد سود بوده و در اقساط 15 ساله و بصورت پلکانی دریافت خواهد گردید ضمنا بر طبق اعلام مسئولان بانک مسکن بعنوان یکی از بانکهای عامل پرداخت تسهیلات در طرح ساخت مسکن با زمین اجاره 99 ساله، امکان پرداخت یارانه توسط وزارت مسکن و شهرسازی در تحت اعطای تسهیلات وجود دارد که این موضوع به اقدام عملی دولت در این خصوص بستگی دارد. نحوه و چگونگی و مدارک مورد نیاز برای پرداخت وام مذکور در زمان مقرر و پس از معرفی تعاونی ها از سوی سازمان مسکن و شهرسازی به بانک عامل مربوطه، اعلام خواهد گردید.

2-) گزینه دوم دریافت تسهیلات مسکن از بانک مسکن، بصورت سپرده گذاری هر یک از اعضاء به مبلغ یک میلیون تومان در بانک مسکن و به مدت یک سال می باشد و پس از یک سال بانک پس از بررسی شرایط و تصویب پرداخت وام، اقدام به این امر نموده و در قبال تعداد مجوز ساخت دریافتی از مسکن و شهرسازی و شهرداری، مبلغ هشت میلیون تومان تسهیلات با سود 12 درصد پرداخت می نماید. لذا لازم به ذکر است که در صورت استفاده از این نوع تسهیلات دیگر نمی توان از تسهیلات مقرر شده توسط دولت که در گزینه (1) به آن اشاره گردید استفاده نمود و پر واضع است که این نوع اخذ وام بدلیل بلوکه گردیدن یک ساله سرمایه اعضاء در بانک و نیز مقدار کم وام پرداختی و عدم برخورداری از تسهیلات دولتی پیش بینی شده و مقرون به صرفه نمی باشد.
3-) گزینه سوم دریافت تسهیلات، به این طریق می باشد که تعاونی به ازاء هر عضو مبلغ 2 میلیون تومان در صندوق تعاون سپرده گذاری نموده و پس از شش ماه از گودبرداری در صورت کسب امتیازات لازم توسط تعاونی، به ازاء هر مجوز ساخت و در قبال پروژه، مبلغ پنچ میلیون تومان وام با سود 12 درصد و بازپرداخت پنچ ساله به اقساط ماهیانه 108،750تومان پرداخت خواهد گردید. لازم به ذکر است که به موجودی تعاونی بابت واریز حق السهم اعضاء (30،000تومان) بدلیل پایین بودن سپرده، وام تعلق نمی گیرد ولی این سپرده ها به منظور پرداخت وام پنج میلیون تومانی دارای امتیاز بوده و هر تعاونی که مقدار سپرده بیشتر و زمان سپرده گذاری طولانی تری داشته باشد، از امتیاز بیشتری نیز در دریافت تسهیلات فوق برخوردار خواهد بود.

4-) بانک های خصوصی به پروژه های 99 ساله بدلیل عدم وجود سند قطعی مالکیت زمین وام ساخت پرداخت نمی نمایند.

با احـتــرام فــراوام
علی مظاهری – مدیر عامل