وبـلاگ تـعـاونـی مسکـن اعضـا و کارکنـان کانـون هموفیـلی ایـران
تشکیل کمیته ویژه برای تصویب طرحهای معماری ساخت مسکن 99 ساله
خواجه دلویی به مهر خبر داد:
تشکیل کمیته ویژه برای تصویب طرحهای معماری ساخت مسکن 99 ساله

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی از تشکیل کمیته ای ویژه برای تصویب طرحهای معماری ساخت واحدهای مسکونی در زمینهای 99 ساله در وزارت مسکن و شهرسازی خبر داد.

منوچهرخواجه دلویی درگفتگو با خبرنگارمهر گفت: در حال حاضر کمیته ای به منظور تصویب و اجرای طرحهای معماری و سازه واحدهای مسکونی در وزات مسکن و شهرسازی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون زمین به منظور ساخت بیش از 750 هزارواحد مسکونی واگذارشده که از این تعداد ساخت بالغ بر حدود 60 هزار واحد آغاز شده و 8 هزار واحد مسکونی نیز وارد مرحله فنداسیون شده است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی اظهارداشت: وزارت مسکن و شهرسازی با پرداخت وام 15 میلیون تومانی به اعضای تعاونی های مسکن بر تسریع روند ساخت واحدهای مسکونی مورد هدف دولت درسال جاری تاکید دارد، این درحالی است که این امر باید ازطریق تعاونی های مذکور محقق شود.

وی بیان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی ازطریق نظارت عالیه طبق ماده 35 قانون نظام مهندسی روند ساخت واحدهای مسکونی توسط تعاونی های مسکن را دنبال می کند.

خواجه دلویی اعلام کرد: همچنین کمیته ای به منظور تصویب و اجرای طرحهای معماری و سازه واحدهای مسکونی در وزات مسکن و شهرسازی تشکیل شده است.

به گزارش مهر، پس ازحذف افراد غیرواجد شرایط تعداد 650 هزارنفر با بررسی های انجام شده به وزارت مسکن و شهرسازی برای واگذاری زمینهای 99 ساله معرفی شدند که درحال حاضر زمین به منظور ساخت بیش از700 هزار واحد مسکونی آماده شده است.

در همین حال، محمد سعیدی کیا وزیرمسکن و شهرسازی با اعلام اینکه روند ساخت زمینهای 99 ساله پلکانی درجریان است، گفته است: هم اکنون صدور پروانه، تهیه نقشه و ساخت و ساز واحدهای مسکونی درطرح واگذاری زمینهای 99 ساله به صورت پلکانی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه روزانه تعداد اخذ پروانه ساخت و پی ریزی واحدهای مسکونی درطرح 99 ساله رو به افزایش می رود، می افزاید: تا کنون بالغ بر800 هزارنفر متقاضی واجد شرایط ازسوی وزارت تعاون معرفی شده که به 500 هزار نفرازاین تعداد به طور مستقیم زمین واگذارشده و به بیش از200 هزارنفرنیز پس ازآماده سازی زمین واگذارشده است.

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاری مهر " مجاز است.